1983. gads iezīmējas Honda vēsturē ar vairākiem jaunievedumiem. Anglijā, Svindonā (Swindon) tika atvērta jauna ražotne, kurā ražošanas apjomi sasniedza 150 000 automobiļus gadā. Vācijā tika nodibināts Honda R&D Europe (Deutschland) GmbH, kurš atbild par visiem jautājumiem, kas saistīti ar piegādi, zinātniskajām izstrādēm, drošības testiem un dizainu Eiropas reģionā.
Pasaules čempiona titulu F1 izcīna Airtons Senna (Ayrton Senna), otrajā vietā atstājot Alanu Prostu (Alain Prost),- abi brauca ar Honda formulām! McLaren-Honda komanda vienā sezonā izcīnīja rekordlielu skaitu uzvaru – pavisam 11 Formula-1 sacensību posmos pēc kārtas. Ar to pietika, lai vēlreiz saņemtu konstruktoru kausu.
Sākot ar 1989. gadu, trīsdurvju Civic un CRX tika aprīkoti arī ar 150 Zs VTEC dzinējiem. Amerikā tika atvērta jauna Honda ražotne East Liberty, kas atrodas Ohaio. Patiešām iespaidīgu jaunumu Honda bija sagatavojusi Čikāgas autosalonam 1989. gada februārī. Tieši tad tiek prezentēts jaunās paaudzes GT automobiļa prototips: lieliski izstrādātā Honda NSX, kura uzreiz tika salīdzināta ar Ferrari. Nesošā virsbūve, šasijas detaļas un piekare bija izgatavoti no alumīnija sakausējuma, automobilī bija šķērsvirzienā uzstādīts centrālā novietojuma 3-litru, 24 vārstu (VTEC) Honda dzinējs ar 274 Zs jaudu kā Formula-1 modeļiem. Honda NSX saņēma sajūsminātas atsauksmes no visiem tiem preses pārstāvjiem, kuri vien nebija vienaldzīgi pret automobiļiem.
85 gadu vecumā mirst kompānijas dibinātājs Soičiro Honda.
1991. gadā Honda prezentē jaunu, īpaši izmeklētu Prelude modeļu sēriju, kuri ir aprīkoti ar elektronisku visu četru riteņu stūrēšanas sistēmu (4WS).
1992. gada autosalonā Ģentē tiek demonstrēts pilnīgi jauns CRX modelis, kurš atsevišķās valstīs figurē ar nosaukumu Del Sol. Auto bija ar noņemamu jumtu, tieši kā modelim targa! Otrā īpatnība jaunajam CRX bija elektroniski vadāmais jumta noņemšanas un salikšanas mehānisms.
1993. gada septembrī bija pienākusi jaunās paaudzes Honda Accord kārta. Tas bija elegants modelis ar plūstošām, aerodinamiskām līnijām. Izvēlei tika piedāvāti trīs veidu virsbūves varianti: sedans, kupeja un universāls (Aerodeck).
Pasaules lielākajās sacensībās automobiļiem uz saules baterijām - World Solar Challenge uzvaru izcīna Honda Dream.
1994. gadā tiek uzsākta piecdurvju Civic ražošana. Šajā gadā Honda pirmo reizi piedalās populārākajās amerikāņu sacensībās Indy Car World Series. 1994. gada oktobrī tiek izlaists pilnīgi jauna tipa automobilis Odyssey/Shuttle. Tas ir 6-7-vietīgs priekšpiedziņas universāls ar 2,2 litru dzinēju.
1995. gads bija ļoti svarīgs Honda attīstībā. Šajā gadā sabiedrībai tika piedāvāta vēl viena jauna Civic paaudze un daudzi jauni dzinēji.
Šajā gadā tika izgatavots 10-miljonais Civic. Automobilis, kurš pelnīti tiek uzskatīts par vienu no iecienītākajiem un iemīļotākajiem pasaulē. Daudzu gadu garumā Honda Civic ieņēma vadošās vietas Amerikas visvairāk pārdoto automobiļu sarakstā. Šajā laikā tika prezentēts jauns modelis Honda CR-V – “automobilis brīvajam laikam”, aprīkots ar automātisku pilnpiedziņu un četru pakāpju automātisko ātrumkārbu. Šis modelis ieguva milzīgu piekrišanu, jo īpaši Japānā.
1996. gadā tika uzlabots līdzšinējā Accord ārējais izskats un modeli sāka piedāvāt ar dažādiem dzinējiem. Šajā gadā tika prezentēts arī jauns Prelude modelis.
1997. gadā Rietumeiropas reģionā sabiedrības vērtējumam tika nodots SUV modelis CR-V. Jau ieguvis panākumus Japānā un Amerikā, šis modelis saņēma atzinību arī Eiropā. CR-V iekaroja gandrīz visu mazo SUV automobiļu tirgu, ieņemot tajā līdera pozīciju un noturot to vairākus gadus.
Detroitas Autosalonā tika prezentēta Honda NSX ar jaudīgu 3,2 litru 294 Zs dzinēju.
Uzsākta Honda Civic Aerodeck (universāls) modeļa ražošana, tādejādi attaisnojot daudzu klientu cerības.
Honda uzbūvē jaunu sacīkšu un apmācības kompleksu Twin Ring Motegi.
1997. gadā Alesandro Zanardi (Alessandro Zanardi) Reynard-Honda komandas sastāvā uzvar CART (bijušais Indy Car World Series) sērijas sacensībās un saņem arī konstruktoru kausu.
|