2002. gadā Japānā tika prezentēta Honda Jazz, kas, kā vēlāk izrādījās, kļuva ļoti populāra. Šis par Gada automašīnu izvēlētais Honda modelis ar 250 000 pārdotām automašīnām kļuva par visvairāk pārdoto automašīnu Japānas tirgū starp visiem automašīnu ražotājiem. Jazz raksturoja augsta drošības pakāpe, zems degvielas patēriņš un mazās auto klases apjoms. Tai pat laikā ārkārtīgi praktisku un ietilpīgu to padarīja veiksmīgi novietotie sēdekļu risinājumi un degvielas bākas novietošana zem priekšējā sēdekļa.
Šajā pat gadā tika prezentēta arī CR-V otrā paaudze, kas kļuva par visvairāk pārdoto SUV Ziemeļvalstīs. No preses un klientiem tika saņemtas pozitīvas atsauksmes par automašīnas sniegumu, ietilpību un ērtību. Ja tam visam vēl pievienot faktu, ka CR-V parādīja super rezultātu Euro NCAP sadursmes testā, tad nav grūti saprast, kādēļ CR-V kļuva par visvairāk pārdoto Honda modeli Ziemeļvalstīs.
Šis gads bija veiksmīgs arī ar citiem notikumiem. Honda konkursā International Engines of the Year uzvarēja trijās dažādās kategorijās. Uzvaras nesēji bija atbilstoši Insight IMA, Civic Hybrid un S-2000 2,0 litru dzinējs.
Insight saņēma vēl vienu godalgu. American Council for an Energy Efficient Economy (Enerģijas efektīvas ekonomijas Amerikas padome) izvēlējās šo modeli par 2002. gada apkārtējai videi draudzīgāko auto modeli. Pie kam starp desmit finālistiem kopā ar Insight bija arī trīs dažādi Honda Civic modeļi!
Par vienu no gada nozīmīgākajiem notikumiem var atzīt arī nākotnes auto FCX. FCX ir pirmā automašīna pasaulē, kurā izmanto degvielas šūnu tehnoloģiju. Šis auto tika sertificēts kā tā saucamā „nulles piesārņojuma” automašīna. Losandželosa nolēma iepirkt piecas automašīnas municipalitātes vajadzībām. Papildu „nulles piesārņojumam”, FCX bija ļoti pievilcīga arī ar citiem saviem rādītājiem: maksimālais nobraukums starp degvielas uzpildēm 355 km, lielākā jauda 82 Hj, maksimālais ātrums 150 km/h, kā arī 4 sēdvietas.
2003. gads tika uzsākts ar jaunās paaudzes Accord prezentāciju. Gan sedana, gan universālās virsbūves automobīļu prezentācija bija kā zīme par Honda tiekšanos uz premium automobiļu klasi. Prese silti uzņēma jauninājumus un deva savu atzinību, ka Honda uzstādītie mērķi ir reāli sasniedzami. Par jaunu virzienu Honda produktu attīstībā var uzskatīt mazo reaktīvo lidmašīnu HondaJet. Intensīvs izpētes darbs, kas aizsākās jau 80. gadu vidū, vainagojās ar pirmo lidojumu 2003. gada decembrī Ziemeļkarolīnā, ASV. Rezultāts vēlreiz pierādīja Honda izpētes darba un veikuma augsto kvalitāti. Viena lieta, kas atšķir HondaJett no citiem tāda veida lidaparātiem, ir uz lidmašīnas spārniem novietoie dzinēji. Pateicoties šim un citiem veiksmīgajiem risinājumiem, tika sasniegts augstāks lidmašīnas maksimālais ātrums un mazāks degvielas patēriņš salīdzinājumā ar citām tādas klases lidmašīnām.
2004. gadā tika saņemtas godalgas pavisam citā jomā. Lai veicinātu Accord tirdzniecību, tika izveidota reklāms filma The Cog. Angļu reklāms aģentūra Wieden un Kennedy veltīja tam piecus mēnešus darba un 606 filmas kadrus, lai no Accord 85 daļām izveidotu tā saukto „ķēdes reakciju”, kur katra iepriekšējā daļa iespaido nākamās daļas darbību. The Cog iemūžināja sevi reklāmas vēsturē un saņēma godalgas vairākos starptautiskos festivālos.
Kārtējās godalgas tika saņemtas konkursā International Engine of the Year, kur S-2000, Insight un Civic IMA dzinēji kārtējo reizi tika atzīti par labākajiem savā klasē.
F-1 čempionātā veiksmīgi startēja BAR-Honda komanda, kur konstruktoru aprēķinā BAR-Honda komanda sezonas kopsavilkumā palika otrā aiz Ferrari komandas. Honda pilots Džensons Batons (Jenson Button) ieguva 10 godalgotās vietas, no kurām četras bija otrās vietas. Pasaules čempionāta kopvērtējumā Batons ierindojās trešajā, bet Takuma Sato astotajā vietā. ASV Indy etapā Honda piloti ieguva trīskāršu uzvaru un jau ilgu laiku pirms etapa beigām bija skaidrs, ka Honda ir uzvarējusi konstruktoru balvas etapu, apsteidzot Toyota un Chevrolet.
Honda uzstādīja jaunu rekordu kā pasaules lielākā dzinēju ražotāja, izgatavojot kopā 19,6 miljonus vienību, kas bija par 18% vairāk kā iepriekšējā gadā.
2005. gads Honda vēsturē bija ilgi gaidīts, jo Honda ienāca tirgū ar jaunu dīzeļdzinēju. Pirmais pieejamais modelis bija CR-V. Honda inženieru komanda bija radusi jaunu risinājumu, kā rezultātā tika radīts viegls alumīnija dzinējs, kuram bija īpaši zems skaņas līmenis un vibrācija. Ar lielisku griezes momentu un ekonomisko i-CTDi dzinēju tika plānots aizvietot arī citu Honda modeļu dzinējus.
Šajā gadā tika prezentēts arī pilnīgi jaunais FR-V modelis. Tajā izmantotā 3+3 sēdekļu koncepcija ir diezgan unikāla, kas kopumā ar FR-V eleganto izskatu un kvalitatīvo apstrādi MPV klasē ieviesa jaunas un populāras iezīmes.
Japānā jaunā Honda Legend tika izvēlēta par 2004/2005. gada Automašīnu. Koncerna trumpis bija vairāki novatoriski jauninājumi, kā, piemēram, SH-AWD un Intelligent Night Vision.
Lielu uzmanību Ģentes automašīnu izstādē izpelnījās 2005. gada pavasarī prezentētā Civic Concept. Kuluāros tika baumots, ka šis konceptauto ir ļoti tuvs 2006. gadā tirdzniecībā iznākošajam. Tā paša gada rudenī notikušajā Frankfurtes automašīnu izstādē izrādījās, ka šoreiz baumām bija nopietns pamats. Konceptauto tika sagatavots ražošanai bez būtiskām izmaiņām.
Šis gads bija svarīgs arī no motociklu izgatavošanas viedokļa. Masveida ražošanu Honda bija uzsākusi 58 gadus atpakaļ un visu šo gadu laikā izgatavoto motociklu skaits sasniedza ievērības cienīgo150 miljonu vienību slieksni!
Autosportā Honda kārtējo reizi ieguva trīskāršu uzvaru Indy etapā. Kaut gan ne visai veiksmīgi tika sākušās F-1 sacīkstes, tomēr sacīkšu beigu posms Honda komandai bija daudz pozitīvākas. Pie tam publiski tika atklāts Honda Motor Co. paziņojums, ka Honda iegādājās BAR dalību un, ka no 2006. gada Honda komanda startē zem nosaukuma Honda Racing F-1.
|